Pentru o firma mare, o cladire rezidentiala sau o societate comerciala cu un sediu impunator este absolut necesara rezolvarea problemelor mai mici sau mai mari aparute peste noapte, cum ar fi cele legate de sistemul de electricitate, cel sanitar, probleme cu mobilierul sau tencuiala.
Intretinerea cladirilor a devenit la momentul actual o chestiune mult mai complexa decat in anii anteriori. Candva, un singur om, bun la toate, era suficient pentru a rezolva toate aceste probleme aparute in cadrul unei firme. Odata cu trecerea timpului si a evolutiei tehnologiei, pechetul de servicii de intretinere pentru cladiri a devenit insa tot mai complex.
Pentru a veni in sprijinul tuturor administratorilor de firme sau cladiri rezidentiale, va oferim cateva modalitati prin care sa fim mai inteligenti in ceea ce priveste gestionarea intretinerii cladirii.
Identificati-va responsabilitatile
Exista multe chestiuni pe care trebuie sa le luati in considerare, nu numai intretinerea generala a cladirilor, cum ar fi pastrarea cladirii si a imprejurimilor sale curate si in bune conditii, dar, de asemenea, asigurati-va ca stiti de ce sunteti legal responsabil. Desi aceasta nu este o lista exhaustiva, veti dori sa luati in considerare urmatoarele:
1.Sistemul electric: Trebuie sa faceti totul „in mod rezonabil posibil” pentru a va asigura ca angajatii si vizitatorii cladirii nu sunt expusi la nici un pericol din cauza instalatiei electrice. Pentru a evita orice probleme apeleaza la un electrician autorizat.
2.Siguranta la incendiu: Toate spatiile comerciale trebuie sa respecte reglementarile privind siguranta la incendiu care impun minimizarea riscul la locul de munca si introducerea de masuri de precautie.
3.Iluminatul de urgenta: este folosit in caz de urgenta atunci cand alimentarea cu energie electrica este intrerupta si iluminarea normala nu mai functioneaza. Iluminatul pentru evacuarea de urgenta face parte dintr-un sistem de siguranta impotriva incendiilor si este o cerinta obligatorie.
4.Sistemele de climatizare: au nevoie de intretinere regulata, care pica in responsabilitatea proprietarului cladirii sau a managerului afacerii.
5.Daunatorii: pot provoca contaminarea si pot pune in pericol sanatatea angajatilor si a consumatorilor, iar gestionarea defectuoasa a acestei probleme va poate afecta reputatia si chiar sa va aduca probleme de ordin penal.
6.Instalatia de gaze: siguranta sistemului de gaze ar trebui sa faca parte din sarcina fiecarei companii si de aceea trebuie sa apelati la un profesionist adecvat pentru a efectua controale asupra aparatelor si a furnizorului de gaze din cladirea dvs.