6 lucruri pe care nu le stiai despre BMW

By | 2017-08-29

Bayerische Motoren Werke, astazi BMW, a fost fondata pe 7 martie 1916 ca BFW (Bayerische Flugzeugwerke), o companie care a facut in primul rand motoare de avion. In secolul care a urmat, compania a stabilit noi recorduri in ceea ce priveste altitudinea si viteza, a redefinit un segment intreg al pietei si a dominat pistele de curse din intreaga lume. Astazi, masinile BMW sunt unele dintre cele mai cautate pe piata mondiala, incepand de la cele noi oferite de dealeri si pana la masinile second hand de la licitatii auto.

Va prezentam cateva lucruri pe care foarte probabil nu le stiati despre BMW.

1.BMW a construit motorul avionului dorit de Baronul Rosu

In timpul Primului Razboi Mondial, a existat o nevoie imensa de motoare de avioane, mai ales de partea germana. O companie mica numita Rapp Motor a fuzionat cu Otto Werke, un producator de avioane de pe o strada din München, combinandu-si fortele pentru a satisface cerintele razboiului. Firma Otto Werke a fost condusa de fiul celui care a inventat motoarele in patru timpi – ceea ce a contribuit in cele din urma la evolutia fiecarui motor de masina de pe sosea. Aceeasi tehnologie a fost preluata pentru realizarea motorului pe care legendarul pilot de vanatoare, Baronul Rosu (Red Baron), l-a numit „cel mai bun motor al Primului Razboi Mondial”.

2.Sediul BMW este un omagiu urias adus motorului cu patru cilindri

In timp ce majoritatea BMW-urilor performante din ultimele decenii tind sa se bazeze pe motoare cu sase cilindri, mostenirea companiei se bazeaza atat de mult pe motorul cu patru cilindri incat, in anii 1960, un arhitect austriac a proiectat sediul central al BMW astfel incat sa aduca un tribut motorului cu patru cilindri.

3.Motoarele de avioane care au rescris Cartea Recordurilor

In afara de numeroasele recorduri legate de viteza, biplan alimentat de BMW a atins inaltimea de 10.000 de metri in anul 1919. Nu doar ca a fost un record la acea vreme, dar este aproximativ aceeasi altitudine la care zboara si astazi avioanele de pasageri.

4.Prima masina nu a avut design propriu BMW

Dupa incheierea Primului Razboi Mondial, Germaniei i-a fost interzisa fabricarea de avioane, asa ca cei de la BMW a trebuit sa se reorienteze. Au produs prima lor masina Dixi 3/15 care a fost un succes. Designul acestei masini era insa cel al unui Austin englezesc preluat sub licenta, o masina asemanatoare fiind realizata in America de Bantam si in Japonia de Datsun.

5.BMW aproape sa fie preluata de Mercedes

In 1959, BMW se apropia de faliment din mai multe cauze provocate de Razboiul Rece. Mirosul de sange, a facut compania “Daimler-Benz” care produce Mercedes sa incerca sa preia BMW.

Actionarii BMW s-au opus pregatind un contraatac. Pana si ultimii mecanici din companie au ajutat BMW cumparand actiuni. In cele din urma, un om pe nume Quandt a preluat controlul; familia lui detine si astazi o mare parte a companiei. Aceasta ramane cea mai mare disputa a rivalitatii intense dintre Mercedes si BMW.

6.BMW M1, masina care trebuia sa fie construita de Lamborghini

 

BMW si Lamborghini au convenit in anii 1970 sa construiasca o masina de curse. Germanii urmau sa furnizeze motorul si suspensiile, iar italienii urmau sa se ocupe de restul acestui model superb conceput de inegalabilul Giugiaro.

In ultima clipa, din motive financiare, Lamborghini s-a retras din proiect. Cei de la BMW s-au intors in Germania si au apelat la un constructor de camioane care sa se ocupe de partea care le revenea celor de la Lamborghini. Asa s-a nascut  BMW M1.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *